zondag 14 augustus 2011

Apen, Barbaren & Berlijn

Maandagochtend vroeg vertrek ik met vrouw en dochter voor vijf dagen naar Berlijn.
Met de bus.
Inderdaad.
U fronst uw wenkbrauwen. Zijn busreizen niet meer iets voor senioren die de keuring voor het rijbewijs niet meer doorkomen? Die het voordeel zien van altijd een toilet bij de hand, vrolijk kletsend met voor en achterbuurman en ondertussen de rol pepermunt doorgevend?
Is toch niks voor mij. Ik ben een prettige einzelgänger die ruimte nodig heeft.
Die zeer sociaal is......op zijn tijd.
Ik voel mij genoodzaakt het toe te lichten.

Het jaar 2011 gaf een piek in het bestedingspatroon en als je dan toch nog even weg wilt in de zomer (welke zomer?) dan kom je er al snel achter dat busreizen een interessante optie zijn.
En ach, je moet alles een keer gedaan hebben.
Onze eerste gedachte, die direct uitmondde in een boeking, was Londen.
En dan zet je bij het boeken natuurlijk géén vinkje bij de optie 'omboekverzekering' in geval van  calamiteiten of onrust op de vakantiebestemming.
Hallo zeg...ik ga naar Londen.
Niet naar Egypte of Syrië.....
Daags na de boeking besloten een aantal ontevreden jonge Britten dat onze vakantiebestemming toe was aan een 'redesign'.
................................

Lezen hoe het verhaal verder gaat? Klik op onderstaande link.
Vooraankondiging boek 'Oost, West, Thuis is het ook niet alles...'

1 opmerking:

  1. Ik ben meteen gaan kijken of ik het boek kon bestellen. Waarschijnlijk ligt die binnekort bij mij op de deurmat. Lijkt mij een leuk en interessant boek voor mijn studie.
    En wat betreft die busreis: jullie hadden ook nog kans gehad om in een bus vol met jongeren terecht te komen. En wat had dan de voorkeur???

    BeantwoordenVerwijderen