zondag 21 augustus 2011

Ich Bin Ein Berliner, Teil 1

Zoals het vorige blogbericht al aangaf, ik ben met vrouw en dochter naar Berlijn geweest. 
Een bijzondere ervaring.
Zo bijzonder dat ik besloten heb om er maar twee blogs aan te wijden. Want Berlijn heeft twee gezichten en hoewel die twee eigenlijk ondeelbaar zijn, ga ik het toch proberen.
Volgende week het 'dubbele' van Berlijn, het begrijpbare onbegrijpbare.
Deze week iets luchtigers.
De reis.
Met die bus.
Waar we om kwart voor zeven met de slaap in de ogen op stonden te wachten in Den Haag CS.
Waarom hebben mijn vrouw en dochter altijd de koffers met de wieltjes en ik altijd de te grote onhandelbare tas? De tas die zo groot is dat de avond voor vertrek diezelfde vrouw en dochter de dingen die niet meer in hun koffer passen, in mijn tas naar binnen schuiven.
"Maar jij hebt toch nog ruimte"?"
Ja, ik wel, ik ben een man. Wij zijn zwervers, pioniers, ontdekkingsreizigers. Wij reizen licht en snel.
Tenzij we trouwen.
Uiteindelijk ben ik degene met de zware bagage, zonder wieltjes.
Vanochtend zag ik aan de boord van mijn overhemd dat mijn rechterarm nu vijf centimeter langer is.
"Geen nood ", zegt mijn vrouw, "we gaan in de herfstvakantie weer op vakantie. Kwestie van je tas links dragen dan".
...................

Lezen hoe het verhaal verder gaat? Klik op onderstaande link.
Vooraankondiging boek 'Oost, West, Thuis is het ook niet alles...'


1 opmerking:

  1. Met een glimlach (etc) heb ik je blog gelezen. Leuk geschreven en erg herkenbaar. Gr. Immo

    BeantwoordenVerwijderen