zondag 4 december 2011

Dag Sinterklaasje , daaag....

't zit er bijna op.
Sinterklaas 2011, we hebben het weer gehaald.
Onverantwoord om een oude man zo uit te leven in zo'n korte tijd.
En dan maken we ons druk om kinderarbeid!

Nog twee afspraken in het boek van Sinterklaas voor morgen,
5 december.
Dan mag de Mijter af.
Staf in de hoes.
Voeten in een teiltje.
Hebben we de Claire's, Tims, Samirs, Evi's, Jochems en alle kinderen van wie de naam in groot lettertype (goddank) op de muts was geschreven weer de hand geschud en in de gelovige ogen gekeken.
Zijn we 15 Sinterklaasbezoeken, zo'n 700 kinderen en 90 bejaarden verder.
Heeft Sint het wel weer even gehad.

Incidenteel laat Sint zich ook uitnodigen op personeelsfeestjes, zonder kinderen. Ook dit jaar.
Een groep vrouwen aan de verkeerde kant van de veertig wiens ultieme wens het blijkbaar is om een oude grijsaard over de vloer te krijgen.
Sint schikt zich in dit soort verzoekjes.
Zelf zou hij verwachten dat een leuke Chippendale toch meer in de lijn der verwachtingen zou liggen bij deze doelgroep.
En Sint is flexibel en klantgericht, maar de tabberd blijft wel aan!
Was al erg genoeg dat gedurende dit optreden blijkbaar de bovenlip wel aan een striptease was begonnen. Enige gierende dames attendeerde mij op het feit dat de snor aan linkerzijde het contact met de eigenaar dreigde te verliezen.
Is me nog nooit overkomen. In 31 jaar niet.
Ach, je redt je er uit.
Heb het de dames verweten dat er zo'n enorme geur van ontharingscrème in het pand hing dat Sint zijn snor spontaan van de wortels brak.
Je moet wat.
Nou moet je van dit soort dingen altijd leren.
Ik ben een waardige Sint, te allen tijde moet voorkomen worden dat mij dit gebeurt als ik me voorover buk om een kind over de bol te aaien en opeens mijn eigen snor op dat hoofdje aantref.
Ga dat maar uitleggen.
Zo....wat heb jij mooie witte wenkbrauwen zeg...
Dan bel je de pruikenmaker die ooit mijn witte haardos vervaardigd heeft.
Die me destijds toupettape aanraadde voor het bevestigen van snor en wenkbrauwen. En wat ook altijd heeft gewerkt, tot dit jaar.
En als een Sint zijn eigen toupettape niet meer kan vertrouwen.....
Speciaallijm.
Dat was de oplossing.
Gegarandeerd vast, zelfs bij vochtige weersomstandigheden.
En dat klopt.
Het heeft geregend en gewaaid.
Sint heeft zich kromgebogen tegen de wind over winderige dijken gevochten. Hand aan de mijter.
Maar de snor wist van geen wijken.
Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat een onafscheidelijke vriend op mijn bovenlip.
Onafscheidelijk.
Dat was dan ook wel weer het nadeel.
Ik kreeg twee flesjes van de pruikenmaker: speciaallijm en lijmverwijderaar.
De laatste op basis van ethanol-isoparaffine.
Snor en wenkbrauwen lostrekken en dan de lijmresten verwijderen, zo stond in de handleiding.
Het lostrekken was al een feest.
Bij de wenkbrauwen had ik al het idee dat ik meer wenkbrauw lostrok dan ik er ooit op had geplakt.
Ik moet het met de dames eens zijn: epileren is geen pretje.
De snor ging wel.
Maar daarna mag je met watjes met ethanol onder je neus wrijven om de lijmresten te verwijderen.
Ethanol verwijdert niet alleen lijm. Het inademen ervan verwijdert ook het neusslijmvlies en de voorste frontale hersenkwab.
Jammer dat de evolutie heeft bepaald dat een snor onder de neus zit. Niet erboven.
Heb geprobeerd twee minuten niet in te ademen. Niet gelukt. Wat je al niet overhebt voor een gelukkige kinderblik.
Daarbij doet al dat gewrijf met dat goedje de huid ook geen goed. Langzamerhand tekent  een brede rode kring van geïrriteerde huid zich af rond mijn mond.
Ben een kruising tussen Sinterklaas en Pipo de Clown
Sapperdeflap!
Als dat maar goed komt voor de Kerst.

Maandag 5 december, nog twee bezoekjes.
Dan zit het er op.
Nog twee keer lijm.
Heb een bang vermoeden dat bij het verwijderen van de snor morgenavond de gehele bovenlip spontaan meekomt.
Heeft wel voordelen bij het tandenpoetsen, dat dan weer wel.
Als u iemand ziet lopen.
Overmorgen.
Grote grijns, de tanden tonend.
Ben ik.
Niet blij.
Gewoon geen bovenlip.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten