zondag 25 september 2011

Uitgeklust

Mannen houden van klussen.
De meesten dan. 
Heeft vast te maken met die grote powertools.
Enorme boormachines, dikke kruiskopschroevendraaiers.
Lange waterpassen.
En de zoete geur van parelend zweet op glimmende bovenarmen, de spieren als kabels gespannen.
Vrouwen houden van mannen die houden van klussen.

In het verleden heb ik veel geklust.
Vond het leuk.
Haalde dagelijks de blaadjes uit de bus: Gamma, Karwei, Praxis. Verlustigen aan de verfblikken, houtwerk, het gereedschap. Heerlijk.
Heb een hele keuken gebouwd, een badkamer. De zolder verbouwd.
Elektra aanleggen, behangen, schilder- en stucwerk, verwarmingen, metsel- en timmerwerk.
Maakte niet uit.
Dat komt, ik ben de jongste van zeven. En bijna al mijn oudere broers hadden een mooi ambacht of een bepaalde handigheid.
Dus zij mochten vroeger alles doen in huis. Ik niet. Kleine snotaap.
Maar ik heb altijd goed gekeken. Goed opgelet. En werd een echte klus-autodidact.
Nou heeft een autodidact een probleem.
Zijn leren gaat meestal via de weg van trial and error.
Mijn klus carrière ook. Veel ging goed, veel niet. Je klu(n)st wat af.
Soms met gevaar voor eigen leven.
Maar dat zie je achteraf pas.
................

Lezen hoe het verhaal verder gaat? Klik op onderstaande link.
Vooraankondiging boek 'Oost, West, Thuis is het ook niet alles...'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten