zaterdag 7 januari 2012

Over voornemens en beste wensen.....

Zo, de eerste week zit er weer op.
En hoe gaat het met u?
Heeft de smaak van een goede Merlot het alweer gewonnen van het voornemen het qua alcohol toch wat rustiger aan te gaan doen? Is uw wens om zonder voorover te buigen de cijfers op de weegschaal te zien direct onderuit gehaald door de koelkast met de restjes van vorig jaar?
Want weggooien is ook zo wat hè?
Direct geblesseerd geraakt op uw eerste buitenactiviteit op de nieuw aangeschafte Nikes?
Tuurlijk niet.
U bent een volhouder.

Ik ben er ook vol ingegaan. Heb vorige week het zwembad teruggevonden in ons dorp. Was er vijftien jaar niet geweest. Lag er nog steeds. Een uur gezwommen, baantjes getrokken.
Tamelijk domme bezigheid, een soort filezwemmen.
Waarbij het mij weer hoogst heeft verbaasd dat mensen een uur lang naast elkaar, in mijn baan en voor mijn neus, tergend langzaam vooruitkomen en meer calorieën verbranden met continue geklets dan met zwemmen zelf.
En ook nog een fitnesspas gekocht, jawel. En ben afgelopen week al twee keer geweest.
Trekken aan allerlei apparaten en ondertussen naar de reclame van McDonalds kijken op de flatscreens die overal hangen. Er werd meer gekwijld dan gezweten.
Da's al drie keer sporten in een week. Als dat maar goed gaat.
Na het zwemmen zat mijn oor een dag dicht en mijn armen kunnen nu niet meer recht langs mijn lichaam hangen. Spierkramp. Alles went.
..................

Lezen hoe het verhaal verder gaat? Klik op onderstaande link.
Vooraankondiging boek 'Oost, West, Thuis is het ook niet alles...'

1 opmerking:

  1. Ik zou blijven zwemmen als ik jou was.
    Erica Terpstra is ook gestopt....

    BeantwoordenVerwijderen