zondag 15 januari 2012

Rookmeldermisère

Een mens kan teveel van iets hebben.
Overdaad schaadt.
Het betere is soms de vijand van het goede.
Dat geldt voor veel dingen, ook voor rookmelders.

Ik heb een vervelende tic (nog een? Ja, nog een).
Een van mijn aandachtsgebieden als docent aan de Hbo Facility Management is het vakgebied Risicomanagement.
Een mooi vakgebied wat in onze roerige tijden helaas alleen maar belangrijker wordt.
En als je je al meer dan vijftien jaar bezig houdt met dat vakgebied dan ga je anders kijken naar de omgeving.
Waar u niets vermoedend en vrolijk door uw kantoren loopt, evenementen bezoekt, winkelt of vakantie viert, zie ik risico's. Een soms vervelende beroepsdeformatie.
En risico's wil je vermijden. Ook thuis.
Het grootste risico thuis is nog altijd het brandrisico. En dan is niet de brand zelf de grootste boosdoener, maar de rook.
Dus koop je rookmelders.
Maar ik heb dus die tic. Ik probeer risico's zoveel mogelijk uit te sluiten.
De eerste rookmelder hangt in huis. Niet te dicht bij .........

Lezen hoe het verhaal verder gaat? Klik op onderstaande link.
Vooraankondiging boek 'Oost, West, Thuis is het ook niet alles...'

1 opmerking:

  1. Je zou er nog een in de koelkast kunnen hangen.
    Weet je tenminste of er rookvlees in huis is....

    BeantwoordenVerwijderen