zondag 15 april 2012

Modeslaaf

Hebt u iets met mode?
Nee?
Heeft u geen dochters zeker.
Ik heb er nog eentje thuis. Ik moet dus wel iets met mode. Ik ontkom er niet aan.
Mijn vaderschap staat in dienst van de mode.
Haar mode. Ik ben een modeslaaf.

Vroeger.
Vroeger had ik er zelf wel iets mee. Was nou niet bepaald moeders mooiste.
En wat doe je met een lelijk cadeautje?
Daar doe je een mooi papiertje om. Lijkt het nog wat.
Dus gaf ik, zo snel als mijn zakgeld en eerstverdiende salaris het toelieten, geld uit aan kleding. Trendy kleding. Nou spreken we wel over de jaren zeventig, dus het trendy van toen was niet het trendy van nu.
Het was de tijd van Soul en Disco.
Queen, Status Quo, Tavares, Abba, Stevie Wonder, Chicago.
Plateauzolen, lichtgrijze krijstreepbroeken met wijde pijpen voor de soulfanaten en dito jeans voor de rockers. Blousejes met pop-art achtige motieven en enorme, diep uitgesneden revers die alle ruimte lieten voor borsthaar (dat ik niet had).
Daarbij kwam ook nog eens dat mijn jeugd zich ......

Lezen hoe het verhaal verder gaat? Klik op onderstaande link.
Vooraankondiging boek 'Oost, West, Thuis is het ook niet alles...'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten